
6 i 7 listopada 2012r w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach odbyły się konferencje informatyczne na temat Jak uczyć w cyfrowej szkole – nowe zadanie nauczyciela
W dniu 6 listopada konferencja skierowana była do nauczycieli –informatyki szkół podstawowych i gimnazjów.
Program obejmował:
• Racjonalna i efektywna cyfryzacja szkoły - multimedia przystępne dla Nauczyciela i Ucznia –Krzysztof Giertler LIBRUS
• Edukacja informatyczna w cyfrowej szkole – dr Edward Krawczyński
W konferencji uczestniczyło 210 nauczycieli z województwa śląskiego
W dniu 7 listopada konferencja skierowana była do nauczycieli informatyki szkół ponadgimnazjalnych.
Program obejmował:
1. Racjonalna i efektywna cyfryzacja szkoły - multimedia przystępne dla Nauczyciela i Ucznia –Krzysztof Giertler LIBRUS
2. Zmiany w nauczaniu informatyki na poziomie podstawowym – refleksje praktyka – WSZPWN Zbigniew Talaga
W konferencji uczestniczyło 85 nauczycieli z województwa śląskiego.
W obu konferencjach po części plenarnej nauczyciele uczestniczyli w dwóch wybranych warsztatach spośród poniżej oferowanych:
1. „Teleturniej na lekcji? NetSupport School 11 - prawdziwie cyfrowa szkoła” Wojciech Prokopczuk ALWO
2. Testy on-line, kalendarz nauczyciela - wykorzystanie funkcji serwisu http://edukacja.helion.pl w cyfrowej szkole – Florian Gałuszka Helion
3. Specjalizacja E12, E13, E14 – nowe podręczniki dla Technika Informatyka -Florian Gałuszka Helion
4. Podręcznik elektroniczny – otwarty, elastyczny, bogaty” – Ewa Stefanowicz WSZPWN
5. Jak uczyć informatyki w obliczu nowych wyzwań- nowa podstawa programowa, cyfrowa szkoła – dr Edward Krawczyński WSZPWN
6. WebQuest w cyfrowej szkole – Marta Ciesielka Nowa Era
7. Przyjazne nauczanie informatyki na poziomie rozszerzonym. Zbigniew Talaga WSZPWN
8. Pomoce dydaktyczne dla nauczyciela cyfrowej szkoły do prowadzenia lekcji na podstawie podręcznika „Zajęcia komputerowe dla szkoły podstawowej. Klasy IV-VI”. - Grażyna Koba Marcin Cały Wydawnictwo MIGRA
9. Pomoce dydaktyczne dla nauczyciela cyfrowej szkoły do prowadzenia lekcji na podstawie podręcznika „Informatyka dla szkół ponadgimnazjalnych – zakres podstawowy”. - Grażyna Koba Marcin Cały Wydawnictwo MIGRA
10. Model strategii dla szkoły - przemyślana cyfryzacja w administracji i dydaktyce. Oszczędności i efektywność poprzez wykorzystanie zintegrowanych systemów SaaS. – Krzysztof Giertler LIBRUS
11. Model strategii dla Nauczyciela - minimum wysiłku, maksimum efektu. Praca z e-Tablicą, e-Nauczaniem, e-Dziennikiem, EBRMN – Krzysztof Giertler LIBRUS
12. Lubię to – zajęcia komputerowe na miarę XXI wieku (klasy IV-VI SP) – Michał Kęska Nowa Era
13. Kreatywny nauczyciel czyli dlaczego warto i jak stworzyć własny program nauczania zajęć komputerowych – Beata Rutkowska doradca metodyczny.
14. Jak uzyskać Certyfikat Szkoły Bezpiecznego Internetu - Wzmacnianie bezpieczeństwa w szkołach i placówkach - zadanie związane z podstawowym kierunkiem polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2012/2013 – Beata Rutkowska doradca metodyczny.
15. Kreatywny nauczyciel czyli dlaczego warto i jak stworzyć własny program nauczania informatyki- Beata Rutkowska doradca metodyczny.